Моментите, в които е трудно да си копирайтър

07. октомври 2019 копирайтинг 0
Моментите, в които е трудно да си копирайтър

Обожавам копирайтинга и съм сигурна, че това е една от професиите, които все още ще съществуват през следващите десетилетия, въпреки дигитализацията на всичко. Думите ще продължават да въздействат, а може и да увеличат значително влиянието си, имайки предвид колко трудно става за хората да боравят с тях.

С лека руменина на бузите си признавам, че има моменти, в които е наистина трудно да си копирайтър. С омерзение от слабия си все още дух изписвам следващите редове, молейки се да преодолея несъвършенствата си.

Секунди преди поредния краен срок

Едно е да пишеш за личния си блог, друго е да бързаш за нечия рекламна кампания. Когато си копирайтър, трябва ежедневно да се съобразяваш с изискванията на клиентите, с колегите си, (защото сте жив организъм), но най-вече с календара. Всичко трябва да се случи в конкретен ден и дори да си претрупан от задачи, следва да изстреляш думите.

Когато ти поставят много бариери

Искат да напишеш нещо забавно и кратко, но с голямо количество служебен текст. Още не си започнал да твориш, а вече знаеш, че не трябва да си много креативен. Защото няма да го одобрят. Но пък искат да е забавно, а на всичкото отгоре и пълно с термини и начини на действие. Иначе си свободен да се разгърнеш.

 Моментите, в които музата ти е на смъртен одър

Дори да си писал есета от III клас, да си факир на всякакви жанрови литературни форми и винаги да ти идват новосъставени (от теб) крилати фрази, има моменти, в които просто не се получава. Музата ти е на смъртен одър, хрипа и те гледа с кървясали очи. А ти я стискаш за гърлото и я призоваваш да ти се усмихне. Трудно. Защото никой не пита дали ти се пише или дали имаш идеи, всеки ден трябва да произвеждаш текстове. Да създаваш нещо ново и добро. Амин.

Когато се сблъскаш с трудни за работа клиенти

Те не знаят какво искат, но са убедени, че го искат веднага! И яростно отхвърлят всеки вариант, който им предоставяш. В един момент осъзнаваш, че не си копирайтър, а нещо между психолог и коректор. Понякога се случва така, че клиентът стига до гениално прозрение и държи да реализира именно него, а от теб остава само да го редактираш и да потвърдиш предимствата му.

Случаите, в които хората не знаят какво работиш

Още не си  артикулирал докрай думата „копирайтър“ и вече забелязваш озадаченото лице на събеседника си. Да, твърде възможно е повечето роднини и познати да не разбират какво точно вършиш. Когато поясниш, че се занимаваш с текстове, си представят как по цял ден следиш социалните мрежи или понякога редактираш текстове, дремейки в уютен офис. Затова пък смятат, че трябва именно ти да напишеш домашното на внучето им, картичките за всички сватби, както и дипломната работа на колегите на най-добрите им приятели.

Когато осъзнаеш, че творчеството ти е анонимно

Да, може да си измислим нещо супер забавно, да си изригнал творчески, да си наистина горд от това, което си написал. Но името ти го няма никъде. А въпросният текст може дори да не види бял свят.

Защото не е точно по бриф.

Или защото го смятат за твърде рисков.

Понякога защото твърде много им харесва, но е различен от това, което са комуникирали.

Може би просто защото си представят нещо друго.

Ситуациите, в които подценяват труда ти

Някои хора смятат, че могат и сами да си напишат рекламното послание или да спестят някой и друг лев, давайки ти само „леко“ да коригираш техните писания. Да, но те са изпъстрени с грешки, затова следва да пренапишеш всичко, за да звучи добре.

Тъй като всеки интелигентен човек може да чете и пише, много от тях смятат, че са в състояние и да заместят всеки копирайтър. Без значение колко си учил, чел, писал, коригирал, общувал, мислил, за да стигнеш до това, което си днес.

Има още моменти, в които е трудно да бъдеш копирайтър.

Обаче те са нищо, в сравнение с милионите мигове, когато се чувстваш полезен и щастлив. Защото работата ти е пълна с букви. А те са красиви.

FacebookTwitterGoogle+Share

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *